Unul din trenurile construite după cel de-al doilea război mondial circulă cu ajutorul energiei solare

0

Australia este una dintre țările cu cele mai înalte standarde ecologice din lume, deci nu este surprinzător faptul că se află în fruntea evoluției mijloacelor de transport care încearcă să se adapteze la mediul înconjurător. În acest context, prima cale ferată care operează 100% datorită energiei solare a fost inaugurată în ”țara cangurului”.

Byron Bay este o destinație turistică unică situată în estul extrem al Australiei. Orașul are doar cinci mii de locuitori, deși se dublează în sezonul de vară, când fanii de surf vin pe plajele lor pentru a practica acest sport atât de înrădăcinat în cultura oceanică.

În orăşelul australian Byron Bay, situat la 600 kilometri nord de Sidney, un tren de tip «red rattler» a fost reabilitat şi acoperit de panouri fotovoltaice, iar acum circulă pe un traseu de trei kilometri între centrul oraşului şi un hotel situat pe plajă.

Între cele două vagoane care călătoresc la trei kilometri distanță există o capacitate de 100 de pasageri așezați, în plus față de spațiu, astfel încât oamenii să poată călători în picioare.

Trenul are acces pentru scaune cu rotile și cameră pentru bagaje pentru biciclete, cărucioare pentru copii și, mai presus de toate, plăci de surf.

Serviciul este gratuit până la copiii de 5 ani, costă doi dolari australieni pentru pasagerii până la 13 ani și trei dolari australieni (aproximativ 50 de pesos) pentru adulți.

Acoperișurile vagoanelor, care păstrează designul anilor 1960, cu exteriorul lemnului fin și scaunele cu o tapițerie artificială care simulează pielea, sunt acoperite cu panouri solare care asigură energia necesară pentru trenul vechi al motorinei de către șine.

Brian Flannery, magnat al cărbunelui, este cel care a convins autorităţile locale să îl lase să redeschidă o linie de cale ferată părăsită şi să restaureze un «red rattler», unul din trenurile construite după cel de-al doilea război mondial şi care au străbătut Australia timp de decenii. Echipele angajate de magnat au acoperit trenul cu panouri fotovoltaice, l-au conectat la un ansamblu de baterii de litiu cu o capacitate de 77 kWh şi au pus în funcţiune un sistem de frânare ce permite recuperarea a circa 25 % din energia utilizată în momentul acţionării frânelor.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Unul din trenurile construite după cel de-al doilea război mondial circulă cu ajutorul energiei solare, 5.0 out of 5 based on 1 rating
Share.

Autor

Lasa un raspuns